Novosti

Matko Jelavić: Radi pjesme Rodio se sin, u svijetu postoji barem 50-ak dječaka koji se zovu Matko, a na Novom Zelandu jedan je i Matko Jelavić

U Special Happy Showu nam je ove srijede gost bio veteran hrvatske zabavne glazbe, pjevač, tekstopisac, no i nekadašnji bubnjar splitske rock grupe Metak koja je napravila, kasnije će se pokazati, veliki hit Da mi je biti morski pas – Matko Jelavić.

Poznat po sjajnim pjesma u hrvatskoj zabavnoj glazbi Majko stara, koja je izvedena u filmu ‘Kako je počeo rat na mom otoku‘ redatelja Vinka Brešana, potom simboličnoj pjesmi Rodio se sin, nastaloj 1991. godine, a posljednje, lani, Matko Jelavić izdao je pjesmu Lutam.

Jedan mi je poznanik predložio da pjesmu Majko stara ne zovem hitom ni megahitom, nego narodnom hrvatskom pjesmom, eto koliko ona znači narodu i Hrvatima izvan zemlje. Nedavno, u Indianapolisu, Hrvatska bratska zajednica okupila je na stotine obitelji iz Kanade i Amerike na jednom skupu, i njihova djeca, koja su tamo rođena ne govore hrvatski, ali su pjevali Majko stara. Ja sam protrnuo, suze su mi išle dok sam ih slušao. To je toj djeci himna kojom im se pokazuje od kuda su i tko su.

S pjesmom Rodio se sin ista, stvar, ako sam vidio i jednu pismu da nekome toliko znači, a napadali su me da sam seksist, da ja ne volim kćeri. Nije to pjesma o sinu, nego o hrvatskom narodu koji opstaje kroz stoljeća. Sin naslijeđuje prezime, imovinu, sin je ratnik ako treba, tako je hrvatski narod opstao, a volimo svoje kćeri. Svak ima svoju prirodnu ulogu, eto sinovi imaju tu. Ja sam pedesetak dječaka širom svijeta vidio da se zovu Matko radi te pjesme, ima jedan dječak na Novom Zelandu koji se zove Matko Jelavić.

No, kako svaka priča ima dvije strane medalje, tako ima i hrvatska glazba. S Matkom smo popričali o aktualnoj situaciji na sceni hrvatske zabavne glazbe, za koju Jelavić ne krije kako je već dugo u problemima.

Ono što tišti cijeli narod tišti i mene, bio sam skoro jedini koji je 2006. sve što je imao reći rekao na HRT-u u emisiji Otvoreno. Što će se tek dogoditi bude li i dalje trajalo maltretiranje hrvatske zabavne glazbe je da će nas cajke pojesti za doručak. Imao sam pravo, i ne vidm potrebu više ništa objašnjavati sve dok se nešto ne počne obnavljati, volio bih iza sebe ostaviti bolje nego što sam našao, ali čini mi se da to neće biti tako.

Prljavština (op.a. na sceni) se pojavi u velikom broju kada politika koja se vodi nije dobra, onda ide korupcija. Ako bi trebalo napraviti rang listu krivaca za ovakvo stanje to bi bilo podmićivanje, bahatost moćnika, i snobizam što je naš veliki problem. Mi jedno govorimo, drugo mislimo, treće radimo, to su neodržive stvari, bez iskrenosti muzika nema veze s mozgom. Kod nas sve je kalkulacija, uplatit ću ovoga, platit ću onoga i na kraju se sve pretvori u veliko šarlatanstvo.

Što treba mijenjati, puno toga treba mijenjati, taj teror traje desetljećima. Primjerice Srbi na svojoj estradi nemaju taj problem, nemaju krivo već ispravno usmjerenje svojih mladih, a i dalje imaju pjesmu koja dira u srce, u svom aranžmanu naravno, ali je nacionalno. Mi smo iz glazbe izbacili ono najlipše. Ukinili smo Zagrebački i Splitski festival, ukinili i sve proglasili modernim, a ne valja ništa.

Top tema u Hrvatskoj bile su nedavno cajke, a uopće nismo čuli da se Vlada RH, niti ministricu kulture da su se oglasili, kao da to nisu njihova posla, Ako narod nešto muči, pa gdje je vlast koja je tu da nas utješi. To još uvijek nisu napravili.

Kada netko kaže da u Hrvatskoj nema autora, to je okretanje pile naopako. Pa gdje je donedavno bio Baby Lasagna. Pogledaj kakav divan cvit je izašao iz spaljene hrvatske glazbe. Pobijedit ćemo na Eurosongu. Osim što je nama on osvježenje u glazbenom smislu, on je osvježenje i za Eurosong, koji nema hita koji traje duže od dva mjeseca.

Cijelo gostovanje Matka Jelavića uskoro možete pogledati ovdje.